Strategi- og forretningsplaner

mindre boks vores ydelser.png

Forretningsplanen er ofte bankens, en investors, en samarbejdspartners eller en potentiel købers første møde med virksomheden, og derfor skal denne forklare, hvorfor det er attraktivt at skabe en relation med virksomheden. Forretningsplanen skal give et hurtigt overblik over forretningsmodellen, organisationen og økonomien i virksomheden.

 

Indholdet af forretningsplanen skal være baseret på fakta med henvisninger til relevante kilder. Det er samtidig vigtigt at understøtte den med data, som beskriver fx markedsstørrelse og vækstrater.

 

Definitionen:

 

En forretningsplan er en plan for opstarten af en ny virksomhed eller en ny aktivitet / nyt forretningsområde i en allerede opstartet virksomhed.

I forretningsplanen beskrives følgende:

  • Produktet eller konceptet

  • Segmenter og målgrupper

  • Kapitalbehovet, hvor meget skal der bruges til opstart, hvor pengene skal komme fra, og hvordan fremtiden forventes at se ud?

 

En forretningsplan skal primært ses som en checkliste før man starter op, så man får tænkt på det hele. Men kan også som blive brugt til en allerede opstartet virksomhed - f.eks. til omstrukturering eller optagelse af nye forretningsområder.

hall og partners logo.png
rezhape colorful transparent background