Markeds- og salgsstrategi

Har du styr på markedet, konkurrenter og omverdenen?

En virksomhed bør til enhver tid holde sig ajour i forhold til den omverden som omgiver virksomheden, og det samspil virksomheden har med sine omgivelser. Ligesom at ejerne eller ledelsen fra tid til anden på må forholde sig til de samfundsmæssige og markedsmæssige faktorer som øver indflydelse på virksomheden og dens udvikling.

Uanset om omgivelserne forandrer sig hastigt eller er forholdsvis stabile, må der i forbindelse med al udvikling stilles følgende spørgsmål:

  • Hvilke nøgleområder af betydning for virksomheden vil forandre sig

  • Hvilke faktorer styrer forandringerne

  • Hvordan vil faktorerne påvirke virksomhedens muligheder i fremtiden.

 

Med andre ord, forhold som øver indflydelse på strategiske beslutninger og finansielle præstationer.

 

Lyst til dialog? Kontakt os uforpligtigende for en samtale eller et møde